DE STØRSTE ADFÆRDSÆNDRINGER SKER NÅR DU OPLEVER DEM – IKKE NÅR DU SNAKKER OM DEM

Hvis man skal lave en adfærdsændring er man nødt til at leve det – man kan ikke bare snakke om det. 

Det er simpel logik, tænker du måske? Men når du står der midt i dit liv, hvor du er træt af en vane du har eller hvor du gerne vil lave om på noget, kan det være svært ikke at falde i ”det er også for dårligt, nu skal det være slut”. Det der typisk sker er, at vi prøver at tænke og snakke os frem til resultatet.

De største vedvarende ændringer i vaner sker, når du OPLEVER hvad det har af effekt at du ændrer en ting.

Når du kan mærke på bukserne at du spiser sundere.

Når du kan mærke på dit overskud at du kommer ordentlig tid i seng.

Når du nu kan gøre ting, du tidligere ikke turde.

Så hvis du gerne vil have mere styring over dit forbrug af telefonen, så start med små ændringer og mærk resultatet.

Brug Flytilstand – når du vil arbejde koncentreret.

Parkér telefonen når du kommer hjem, i en skuffe, jakke eller taske, ude af syne.

Køb et vækkeur og oplad telefonen ude af soveværelset.

Lev dine vaneændringer i en uge og mærk forskellen. Start med en enkelt eller to og få blod på tanden til flere ændringer.

Efterlad en kommentar